Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

η αγάπη θα σε βρεί όπου και να 'σαι...


"Η αγάπη θα σε βρεί όπου και να 'σαι"
έτσι λέγεται το καινούριο album της λατρεμένης Χαρούλας Αλεξίου...
χαμογελώ ασυναίσθητα στο άκουσμα του τίτλου...έτσι είναι σκέφτομαι ...η αγάπη σε βρίσκει όπου και να'σαι, αρκεί να το θες και όσο πιο πολύ αγάπη πάρεις στη ζωή σου τόσο πιο πολύ δίνεις...
Η φίλη μου matriga, έγραφε σε μία πρόσφατη ανάρτησή της πως η Χαρούλα Αλεξίου θα είναι guest editor σ' αυτό το συλλεκτικό τεύxος της Lifo αφιερωμένο πάνω στο θέμα του καινούριου της album, μαζί της συνοδοιπόροι και αρωγοί σ'αυτό το ταξίδι καταξιωμένοι φίλοι της.
H αγαπημένη Κική Δημουλά έγραψε ένα ποιήμα ως απάντηση στους στίχους της Χάρις Αλεξίου.
απολάυστε τα...

Για ποιον πεθαίνω πάλι εγώ,
για ποιον πεθαίνω
Για ποιον τα όνειρα γεννάω και
περιμένω
Στην Αφροδίτη μου ζητάω
και στην Σελήνη
Να ξαναχτίσουν μια φωλιά
για της ψυχής μου τα πουλιά,
να βρουν γαλήνη

Για ποιον να ζήσω πες μου εγώ,
για ποιον να ζήσω
Αν στην αγάπη όσα μου μείναν
δεν χαρίσω

Ο ήλιος μου έδωσε πολλά,
Αν δε μοιράσω τη ψυχή,
αυτοί που μου έστειλαν ευχή
πως θα με κρίνουν
Σήμερα κλαίω - αύριο γελώ
Τώρα πεθαίνω - αύριο θα ζω
Σήμερα κλαίω - αύριο γελώ
Σώμα μου ξένο - μυαλό μου φτερό

Αχ, ποιος φωνάζει το ονομά μου
και στενάζει
ποιο αγγελούδι τα φτεράκια του
τινάζει
Κάποιος σκουπίζει την αυλή του
και προσμένει
Να με κεράσει δροσερό,
να πιώ της λήθης του νερό,
που ανασταίνει
Στρώνω κιλίμι για την προσευχή
που θα 'ρθει
Ρουφάω ρόδια κι όλοι λένε
αυτή ετρελάθει
Έτσι το δάκρυ σε χαμόγελο γυρίζω
κι εκεί στην άκρη στο γκρεμό,
γυρνάω τη πλάτη στο χαμό
και ξαναρχίζω

Χ.Αλεξίου.



Για ποιον

Σε ακούω
είσαι ένα τραγούδι ταξιδευτικό,
πετάς μακριά πλατιά και φτάνεις
σε κάθε εξόριστης ανάγκης την ακοή.

Ξέρω ότι και το Θεό θ'αναστατώσεις
πως θα σε τραγουδάει τα βράδυα
μόνος αποσυρμένος
εκεί στ'ουρανού το επιπλωμένο
με σύννεφα καθιστικό

χαμηλωμένα θα σε τραγουδάει
μην τον ακούσουν να γελά
τα λάθη που έχει κάνει και αγριέψουν
μην τον ακούσουν τα σωστά που τόσο αδίκησε
κι αρχίσουνε να προσδοκούν ανάσταση.

Όμως εγώ
δασκαλεμένη μοχθηρά
ανάποδα κατηφορικά να τραγουδώ
και να λικνίζεται στα χείλη μου
παθιασμένηή άκρη του γκρεμού
έτοιμη να χορέψει επάνω στο κενό του
θα σ' έγραφα αλλιώς εγώ τραγούδι

να λες:
σήμερα ίσως τραγουδώ
αύριο μάλλον κλαίω

σήμερα ίσως είμαι δώ
αύριο μάλλον δε θάμαι
και κλαίω σήμερα από χτές
κλαίω από προχτές
γιατί με φόβισαν να προνοώ

και δε θα ρωτήσω
για ποιό πεθαίνω
ούτε γιατί έτσι και αλλιώς πεθαίνω.

Τότε που ρώτησα γιατί
χωρίς κανένανε για ποιόν
σκέτο γιατί
έτσι και αλλιώς πεθαίνω
τα πράγματα μου το ξεκαθαρίσανε
μαχαίρι απ' την αρχή
απάντηση να πάψω να περιμένω
γιατί δεν ξέρει ούτε αυτή.
Κι αυτή ρωτά.

Και δεν ξαναρωτώ
μόνη μου απαντάω
με το ν'αναρωτιέμαι επίμονα
τραγουδώντας με χορδές
απαυδισμένες, φάλτσες

για ποιό άραγε όνειρο καλλίφωνο
εν τούτοις ζώ.

Κ. Δημουλά

18 σχόλια:

  1. Καλησπέρα............
    Η "Χαρούλα" όπως την ξέρουμε όλοι είναι για μένα η κορυφή και από τις μεγάλες μου αδυναμίες, χαίρομαι που αρέσει και σε σένα και να είσαι καλά για το τόσο ωραίο θέμα σου.....
    Καλό απόγευμα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπάρχει κάποιος που δεν αγαπάει την Χαρούλα;
    Αγγίζει πάντα τις πιο ευαίσθητες χορδές!!

    Καλό σαββατόβραδο
    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απ' τις δυό ομορφιές
    είναι αδύνατον να πρώτοδιαλέξει κάποιος.

    Άν τις απολαύσουμε ως ενότητα όμως
    η απόλαυση είναι τετραπλάσια.

    Καλό Σαββατόβραδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπερα!! Πολυ καλη και η Αλεξιου και η Δημουλα! Ποια να πρωτοθαυμασεις! Πολυ ομορφη αναρτηση! Μπραβο!

    Μαρουλοφιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάλλον έχει δίκιο η Χαρούλα!!!
    Και φυσικά θα πρέπει να έχεις ανοιχτή την ψυχή για να σε βρει η αγάπη...
    Καλή Κυριακή thumbelina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αξια καλλιτεχνης, αν και δεν ασχοληθηκα ποτε αρκετα με την δισκογραφια της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ.
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Η αγάπη θα σε βρεί όπου και να 'σαι"και θ΄ανθίσει και θα βγάλει καρπούς, φτάνει να καταλάβουμε την ευλογία της και να την "ποτίζουμε" καθημερινή φροντίδα εκατέρωθεν.Αγαπημένη η Αλεξίου,καλή παρέα σε παράξενα φεγγάρια...Καλό βράδυ, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νίκο
    χαίρομαι που σου άρεσε το θέμα μου , σ' ευχαριστώ πολύ
    καλό βραδάκι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σταλαγματιά
    καλό και όμρφο βράδυ να έχεις
    πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κωνσταντίνε
    πολύ φιλήδονο σε βρίσκω, χαλάλι σου
    χαίρομαι που σου άρεσαν...
    καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Maroulaki
    σ'ευχαριστώ
    και εγώ δεν ήξερα ποια να διαλέξω για αυτό έβαλα και τα δύο ποιήματα
    φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Catherine
    ακόμα και αν δεν είναι αλήθεια είναι ωραίο να το πιστεύεις...
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπλακσαντ
    χαίρομαι που πέρασες
    καληνύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό βράδυ και σε σένα Σκρουτζάκο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αναζήτηση
    όπως τα λες είναι
    χρειάζεται καθημερινή φροντίδα εκατέρωθεν
    αλλιώς μαραζώνει και πεθαίνει
    πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσο ωραία η αλληλεπίδραση μεταξύ Αλεξίου και Δημουλά...

    PS: για τη δική μου ανάρτηση, όλο το σύντομο στόρυ θα το βρεις στο nav bar -> Οι περιπέτειες μιας άλλης.

    Είναι η ενότητα του blog αφιερωμένη σε τέτοια ζητήματα, γυναικείας υπερβολής και φαντασίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. servirismata
    καλώς ήρθες από τη γειτονιά μου,
    χαίρομαι που σου αρέσουν και εσένα Αλεξίου-Δημουλά
    με τη πρώτη ευκαιρία θα διαβάσω την ιστορία σου, σ'ευχαριστώ
    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή